| Park Edukacji Leśnej | Inne obiekty terenowe (nienoclegowe), Nadleśnictwo Sokołów | |
|
Opis obiektu
Park Edukacji Leśnej Nadleśnictwa Sokołów o powierzchni 1,65 ha zaprojektowany i zrealizowany został z myślą o dzieciach i młodzieży. Lekcje przyrody prowadzone w kontakcie z przyrodą, z ciekawymi pomocami dydaktycznymi umożliwią przyswajanie wiedzy o lesie i leśnictwie w sposób niekonwencjonalny. Pozwolą poznać gatunki drzew, krzewów i roślin zielnych. Zajęcia odbywać się będą na ścieżce edukacyjnej w formie gier i zabaw interaktywnych, poprzez prowadzenie badań i doświadczeń.
W Parku Edukacji Leśnej znajdują się:
KOLEKCJE ROŚLINNE:
a) Kolekcje gatunków i odmian drzew i krzewów
Utworzenie niniejszej kolekcji polegało na wzbogaceniu i uporządkowaniu istniejących nasadzeń drzew i krzewów w celu przedstawienia różnorodności odmian występujących w obrębie jednego gatunku.
b) Ogrody Kwiatowe. W skład Ogrodów Kwiatowych wchodzą następujące kolekcje:
· Ogród roślin wrzosowatych: rododendrony, azalie, wrzosy i wrzośce w połączeniu z karłowatymi odmianami sosny, odmianami brzozy i dębu.
· Ogród krzewów kwitnących - dobór krzewów zgodnie z projektem złożony z gatunków i odmian o różnych porach kwitnienia i różnych kolorach kwiatów i liści (Magnolie, Tawuły, Hortensje, Krzewuszki, Budleje, Pięciorniki etc...) uzupełnione krzewami iglastymi w celu urozmaicenia kompozycji.
· Kolekcja bylin - dobór bylin złożony z gatunków i odmian o różnych porach kwitnienia i różnych kolorach kwiatów uzupełnione krzewami iglastymi w celu urozmaicenia kompozycji.
· Kolekcja pnączy wymagała przygotowania podpór drewnianych nad ścieżką edukacyjną. Pnącza stworzą tunel, w którym można będzie zapoznać się z poszczególnymi gatunkami.
c) Ogrody Tarasowe
- utworzone zostały z wykorzystaniem istniejącego ukształtowania terenu (skarpy nad stawem).
d) Ogród traw ozdobnych
- zlokalizowany w pobliżu stawu z wykorzystaniem siedliska wilgotnego i suchszego na wysokim brzegu.
e) Ogród roślin wodnych i przywodnych
Kolekcja roślin wodnych i szuwarowych obejmująca powierzchnię lustra wody oraz brzegów stawu złożona z wieloletnich gatunków rodzimych i odmian ozdobnych z uzupełnieniem odmianami brzóz i wierzb.
f) Łąka kwietna, trzęślicowa i murawa kserotermiczna
Kolekcje powstały poprzez zmodyfikowanie istniejącego terenu porośniętego trawami, tak aby uzyskać efekt zbliżony do występującego w naturze tj. wzbogacenie mieszanki traw i roślin dwuliściennych dostosowanych do naszego regionu.
g) Zaimprowizowane zbiorowiska olsu i grądu
INFRASTRUKTURA TOWARZYSZĄCA
a) Ścieżki edukacyjne
W celu udostępnienia programu dydaktycznego ogrodu oraz umożliwienia bieżącej obsługi wykonano nawierzchnie ścieżek edukacyjnych z zaadoptowaniem istniejących ciągów komunikacyjnych oraz stworzono nowe.
Przebieg ścieżek edukacyjnych uwzględnia możliwość zapoznania się z kolekcjami roślinnymi, meandrując pomiędzy nimi, a także umożliwiając przemieszczanie się w pobliżu drzew, krzewów i kwiatów. Nawierzchnie są wykonane z materiałów naturalnych: żwirowe, kamienne, drewniane, nietypowe do rozpoznawania podłoża chodzących boso dzieci. Wzdłuż ścieżek usytuowane zostały duże kamienie polne i skałki połączone z iluminacją świetlną.
Otoczenie i wyposażenie pracowni jest dostosowane do prowadzenia zajęć edukacyjnych tj. wyposażone w niezbędne elementy i urządzenia dydaktyczne oraz miejsca do wypoczynku -stoły i ławy, etc.
b) Sieć energetyczna i system oświetlenia solarnego
Oświetlenie terenu i elementów wyposażenia parku edukacyjnego zrealizowano poprzez system solarny- odnawialne źródło energii.
c) Tablice informacyjne
d) Urządzenia i instalacje edukacyjne do pracowni terenowych.
e) Gry terenowe, zabawy edukacyjne, inne pomoce dydaktyczne.
f) Pozostałe wyposażenie (np. kosze na śmieci, ławki drewniane, kompostownik, stojak na rowery, itd.).
Opis okolicy
Galeria zdjęć |
|
|
|
|
Galeria wideo |
|
|
|
|
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy